lørdag den 16. november 2013

Lørdags hyggestund

Grå og trist lørdag. Baaaah! 

Vi er alle lidt små utålmodige herhjemme, Mhs til den baby ankomst. Vi går sådan lidt rastløse rundt om hinanden, følelserne sidder uden på tøjet, og lunten er nok heller ikke så lang som den plejer. Det mærker drengene jo tydeligt, og vi syntes så samtidig at de er nogle utidige unger - som bare søger konflikter konstant. Det hele bunder nok i, at huset emmer af den her anspændthed med baby ankomst. 
Casper er egentlig kommet over sin middagslur, men indimellem er der altså dage hvor han bare er træt som i virkelig træt! Jeg lagde mig i vores seng med ham under dynen. Årh det føltes godt. Han er jo min lille dreng på 18 kg, som bare elsker at putte sig indtil os. Helt anderledes end storebror. 
Lige om lidt er han ikke den mindste mere. Vi kan godt mærke, at indimellem siger han, at han stadig er lille. Specielt når nogen siger til ham, at nu er han jo stor, fordi han bliver storebror. Han syntes da det er top sejt at blive storebror, men vi skal vel også accepterer at han stadig gerne vil være den lille puttefis indimellem? Et eller andet sted kan jeg også godt forstå han bliver lidt frustreret over det med at være STOR. Børnehaven vil have ham blefri, barnevognen er fortid som han elsker! Sutten syntes mormoren at han skal give til babyen og folk rundt om ham minder ham konstant om at han bliver stor! "Men jeg er jo allerede stor mor" Og det har han jo ret i. 
Kristian og jeg tager det hele meget roligt. At bleen ikke er helt væk overlever vi, sutten skal han da have lov til at have i fred - den skal tids nok blive lagt på hylden. Hvorfor fjerne de ting fra en stakkels tre årige, 'bare fordi' der kommer en lille en. Næ, vi syntes drengenes daglig dag og liv skal fortsætte så vidt muligt, som uændret. Den lille må altså bare følge trop. Siger jeg nu:) 

----

Jeg selv fik også blundet lidt under dynen med Casper liggende op af mig. Så dejligt! Oliver blev beordret 30 minutters hvile på sofaen. Det accepterede han modstridigt, heldigvis gav det bonus. For han var frisk og knap så pirlig bagefter:) 

Vi tog os et gammeldags godt salg Matador med varm the og kaffe og lidt hygge guf. Jeg husker selv tilbage til min egen barndom hvor vi ofte spillede brætspil i weekenderne. Vi praktiserer det rigtig meget   Nu hvor Oliver er blevet lidt større, og har skarpt fokus på spillet. Han er en rigtig lille matador - han bankede os fuldstændig stort:) Han elsker det med penge og at kunne bygge store hoteller. Jeg syntes i hvad fald det er kvalitets tid så det batter. At sidde alene med sin mor og far i to timer, og bare hygge! Det kan da ikke blive større. 


... Og ja, det er Olivers hoteller hele linien! Jeg gik helt på røven kort efter:) til hans store fornøjelse 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar