onsdag den 23. oktober 2013

"...altså kan du ikke bare bikse sådan et sammen...?"

Spurgte jeg min skønne kæreste om for nogle uger siden.

Dilemmaet var, at drengene har et bord i vores køkkenalrum. Men, de ultra grimme grønne LACK borde fra Ikea, var ved at drive mig til vanvid. Ren øjebæ i rummet. Men de fungerede! -sagde kæresten.

Nu er det jo ekstra farligt at have en hormonel kvinde i huset. Så da der skulle findes plads til kravlegården i køkkenalrum og stue, uden at der skulle møbleres alt for meget om - så måtte de grønne borde ud! Men hvad skal erstatte dem?
Vores køkken er sort eg med hvid bordplade, der er hvide vægge. Samt har vi et spisebord i egefiner. Jeg syntes jo at legebordet skulle have en træfarve. Manden var mere til en sort plade. Argt! Hvorfor har mænd et eller andet for sort? Han ævler altid om sort sort sort!

Hvis vi selv lige skulle strikke et bord sammen med en købe bordplade og et par stolen (mandens forslag) så ville vi løbe op i noget 500-600kr. Og så ville fruen i huset ikke være tilfreds..
I en stille aftenstund sad jeg og kiggede  på vores dejlige egeplankegulv på 1. Salen. Mon ikke min kære håndværker mand, liiiige kunne lave et bord ud af de rester som ligger i værkstedet? Han skulle bare fanges i ideen på det rette tidspunkt.
Som sagt så gjort. Manden var med på ideen!

En dag kom han stolt ind fra værkstedet og viste den fine plade. Benene var lidt af et dilemma, så det blev lidt alternativt futuristisk udseende.
Det fede er bare, at det kun har kostet os 39kr for nogle skrue dimser og lidt olie. Resten havde vi på 'lager'! Så nu kan drengene bare komme an, og fortsætte deres LEGO by. Og det er fuldt tilladt at hakke og tegne på bordet:)

Nu mangler jeg bare nogle skamler som passer til! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar