torsdag den 31. oktober 2013

Hjemmelavede julegaver

Julen står sådan set lige foran døren og banker på. Vildt! Når julen nærmer sig, syntes jeg altid jeg tænker hvor blev året lige af? Utroligt som månederne bare farer afsted.

Herhjemme får drengene mulighed for at lave nogle julegaver selv, til deres bedsteforældre, oldemor, mostre og onkler. Sidste år var Oliver på vej til de 5 år, og elskede at gå amok i mine glimmerlime. Han var helt med på konceptet med julegaverne, og glædede sig enormt til at skulle give dem. Vi spredte produktionen ud over en masse weekender, bare lige sådan en halv times tid af gangen, så det ikke blev en sur pligt. Det funkede super! Casper var kun 2halvt, og skulle have lidt mere hjælp. Det lykkedes mig dog at finde på lidt forskelligt som passede til deres alders kunnen.

Nu er jagten og hjernen gået i krig igen! For der er altså andre græsgange end pandurohobby

Rema1000 har nogle fantastiske indkøbere, som hvert år køber nogle porcelæns ting hjem, som børn kan male. Der følger maling og fin vejledning med. Sidste år købte jeg et lille lyshus til 39kr som Oliver malede til sin oldemor. Han gjorde det så fint - og oldemor blev glad, og hun kan fortælle historien om sit barnebarn hvergang der er gæster når hun tænder det lille fyrfadslys i huset. I år blev det en julemand, også til fyrfadslys - og den lækre pris af 39kr. Så får oldemor en mere til samlingen:)



Så er der jo ham Casper drengen på knap 3halvt. Casper er ikke nær så toldmodighed som hans storebror. Selvom Casper er ham der skaber de gode historier med dukker og bamser i legekøkkenet - ja lidt pige er der over ham. Så er hans toldmodighed oftest på NUL! Men lige med at male - det elsker han. Han er god til at fortælle historien om hans tegning, oftest er det det rene volapyk, når vulkanen vælter ned over hesten som stod og spiste et græskar, mens det spille iPad. I hans fortælling, men der er alligevel noget kært over det. Især klapper jeg i mine hænder - for fantasien fejler ikke noget:)

Jeg faldt over disse 'tusser' idag i Netto til 40kr. De er beregnet til at male på bloklys. Genialt tænker jeg! Masse produktionen kan gå igang. Satser stort på at Casper vil elske at overmale nogle lys med røde vulkaner. Oliver vil nok også snige sig en og tegne nogle biler på:)






















Ingen kommentarer:

Send en kommentar