mandag den 11. november 2013

Bog tip til de kommende storebrødre-og søstre

Vi forældre vil jo altid gerne gøre alting bedst, og rigtigst for vores børn. 

Især når det kommer til familie udvidelse

Vi vil gerne tage så mange hensyn til de store søskende som muligt, og forberede dem på hvad der skal ske, uden at det bliver for voldsomt. 

Jeg købte denne bog sidste år i boghandlen

Den er forfattet af Lars Daneskov. Den er beriget med en god tilgang til det at mor har en baby i mavsen. Han har taget hovedetrækkende fra en graviditet og gjort dem sjove med tekst og billeder. 


Denne side har vores drenge altid fundet sjov, for det er jo lidt spøjst at babyen tisser og drikker af det samme vand. Det er måske en mindre bagatel viden for os som voksne, men ungerne syntes den er skæg! 
Babyen bliver også i det tidlige stadie sammenlignet med en vingummi i en haribo pose. Genialt! For børnene kan netop se det for sig at det bare er rigtig småt


Jeg elsker at Lars D. Har taget mors spisevaner med i bogen. Det er nævnt nogle gange - også at mor kan ligge og sove meget - et sted prøver han at forklare humørsvingninger:) fedt! Vores store dreng Oliver ved godt at jeg ikke altid er fan af mad. I de tidligere graviditetsmåneder, syntes han det var skægt at jeg ikke spiste varm mad - så er der bare flere frikadeller til mig mor! Selvfølgelig bonus for ham:) 


En af de sidste sider afslutter Lars fortællingen, der er så meget humor i det her billede, og drengene var helt solgt da de så at det er sådan at baby beslutter sig for at komme ud:) vi lader lykkeligt illusionen blive. 

Vi har selvfølgelig haft snakken herhjemme om hvordan baby kommer ud. Casper forstår ikke meget, udover ordet tissekonen. Hvor derimod Oliver skraldgriner når vi snakker om det, han syntes det er rigtig skægt at den kommer ud den vej. Han forstår bare ikke helt hvornår den beslutter sig for at komme. Det gør vi andre sådan set heller ikke:) 

Bogen koster 150kr hos Arnold Busck og er godt givet ud. Jeg sætter min til salg når tiden er inde, så kan en anden familie få glæde af den:) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar