tirsdag den 5. november 2013

Sådan en 'barnets bog' fætter

Det er altså ikke helt nemt at vælge - eller finde en som falder i ens smag.
Jeg er nok egentlig heller ikke sikker på at denne jeg har valgt, er helt spot on. Men for pokker,  tiden snævre ind, så købet skulle ligesom gøres!

Vi har ikke valgt at vide kønnet på vores baby uhhh kan man det? Er det ikke helt vildt umoderne ikke atvide det? Du har jo ingen kontrol over indkøb af tøj. Hvordan kan du i det hele taget købe noget? Er du ikke ved at dø af spænding? Er du egentlig ikke lidt mærkelig når du ikke vil vide kønnet? 

Spørgsmålene er mange fra folk. For liiige at tage den, hvorfor vi egentlig ikke vil vide kønnet.

Det er en fælles beslutning, min bedre halvdel holder allermest på at vi ikke skal vide det. Jeg syntes egentlig også det er rigtig dejligt ikke at vide det, for den spænding som er  op til fødslen, hvor man glæder sig til at se sit barn er helt unik, og i det sekund at baby popper ud, der glemmer man ALT om hvad den egentlig gemmer mellem benene. Man er så høj på endorfiner og adrenalinen at det for en kort stund er en bi ting. Det syntes jeg er fedt! For er det egentlig ikke det det hele handler om,  at få et raskt barn uanset køn?

Jeg er selv enormt stor modstander af alle de kønsscanninger som danskerne efterhånden får foretaget i et væk. Jeg syntes det er ærgerligt at glæden i ventetiden er udskiftet med den ekstreme kontrol og iscenesættelse af at få et barn. Det er hårdt sat op, men det er altså sådan jeg har det. Mange får også foretaget en del af de her tryghedsscanninger hvorfor ikke stole på sin intuition?
- men hvad folk gør er selvfølgelig deres valg, og deres pengepung:)


Årh for den, indlægget skulle jo handle om den pokkers bog til at få kradset alle de gode milepæle ned det første år. Sådan kan det jo gå at man kommer af sporet.

Jeg har valgt denne Kaninerne ved vigen - Mit første år. Den er fin og enkel og dur selvfølgelig til både pige og dreng. Der er ikke et overvældende sideantal hvor der skal sættes 17 scanningsbilleder ind, og en masse af min voksende mave. Det har jeg det ganske godt med! Der er gjort plads til en af hver, og det syntes jeg er passende.

Jeg har købt den i Bog & Ide til 149,-. Her er et lille udpluk af indholdet.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar